Ιδέα για δράση

by eikastikastosxoleio

Δίπλα ή έστω κοντά σε κάθε δημοτικό σχολείο (δηλ. σε απόσταση που μπορούν τα παιδιά να περπατήσουν) υπάρχει μια εκκλησία. Η βυζαντινή τέχνη κια τέχνες, λόγω της μακροχρόνιας παρουσίας τους στο νησί, αποτελούν εύπορο χώρο όπου τα παιδιά συνδέονται με το μεσαιωνικό τους παρελθόν και το παρόν οτυ χώρου στο οποίο ζουν. Ανάλογα με την αρχιτεκτονική της εκκλησίας και τα παραδείγματα βυζαντινής τέχνης που μπορούμε να βρούμε κοντά στα παιδιά ξεκινούμε να εγείρουμε την παρατηρητικότητά τους .Αυτό μπορεί να γίνει με εστίαση στις λεπτομέρειες των εικόνων, φωτοκολλάζ με φωτογραφίες της εκκλησίας, ερωτήσεις όπως ‘γιατί ό Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος φορά ένα κομμάτι γούνας ζώου;’ ή ‘γιατί το φόντο των περισσοτέρων εικόνων είναι χρυσό;’ χωρίς κατ΄ανάγκη να να δώσουμε σε όλες απάντηση (αν και μέχρι το τέλος της δράσης να φροντίσουμε να το κάνουμε).Η βυζαντινή τέχνη είναι γεμάτη σύμβολα και κώδικες τα οποία τα παιδιά λετρεύουν να αποκωδικοποιούν και να χρησιμοποιούν για να παρουσιάσουν κάτι. Προσοχή όμως να μην τα βαροφορτώσουμε με θεολογικές επεξηγήσεις. Κρατούμε τα πράγματα απλά και εστιασμένα. Κάποτε η πολλή μας αγάπη για ένα θέμα μας κάνει να θέλουμε να τα πούμε όλα στα παιδιά  σε ένα μάθημα. Δώστε τους ένα κουταλάκι γλυκό τη φορά και όχι ολοκληρο το βαζάκι.Το μυστικό είναι να βρίσκουμε τι γλυκό τους αρέσει. Αν κάτι δεν δουλεύει, είτε διότι είναι ανιαρό, είτε διότι το συνέδεσαν με κάτι ανιάρο , όσο και αν μας αρέσει εμάς ως θέμα , πρέπει να το αφήνουμε και να δοκιμάζουμε κάτι που τους τραβά.Εσείς νιώσατε ποτέ έτσι;

Advertisements