τι μπορούμε να κάνουμε;

by eikastikastosxoleio

Προς τους ανήσυχους  εκπαιδευτικούς

Τους λόγους για να υπάρχει το μάθημα των εικαστικών τους ξέρουμε. Το θεωρητικό πλαίσιο του νέου αναλυτικού προγράμματος το διαβάσαμε και τα ρήματα για την στοχοθεσία ξέρουμε πού να βρούμε. Τα δύσκολα ξεκινούν όταν σκεφτόμαστε τι θα διδάξουμε στο επόμενο μάθημα των εικαστικών και πώς, τι υλικά θα χρησιμοποιήσουμε και πού θα τα βρούμε και αν έχουμε χρόνο να προετοιμάσουμε και να οργανώσουμε τον χώρο και τα ίδια τα παιδιά.

Έκφραση δεν είναι μόνο η εξωτερίκευση ιδεών και σκέψεων και ό,τι βρέξει ας κατεβάσει, αλλά και η επικοινωνία με ευρύ ή συγκεκριμένο κοινό (όταν έχουμε κάτι κοινό να μοιραστούμε).

Σκοπός του χώρου εδώ είναι η επικοινωνία όλων εκείνων των εκπαιδευτικών οι οποίοι διδάσκουν το μάθημα των εικαστικών ή εμπλέκουν τα παιδιά σε εικαστικές δραστηριότητες, και η άμεση (αναλόγως αυτών που συμμετέχουν) ανταπόκριση σε ερωτήματα που αφορούν την καθημερινή εφαρμογή δραστηριοτήτων και την εμπειρία του κάθε εκπαιδευτικού στο μάθημα των εικαστικών . Για παράδειγμα προκύπτουν καθημερινά ερωτήματα ( συγκεκριμένα ή γενικά)  όπως:

Πώς χρησιμοποιώ συγκεκριμένα υλικά και τεχνικές ;

Πώς αξιοποιώ το χώρο της αίθουσας ή εργαστηρίου;

Πώς να αρχίσω το μάθημα και με ποιους εναλλακτικούς τρόπους;

Πώς να σχεδιάσω δραστηριότητες στα εικαστικά με θέμα την υγεία και διατροφή ή την κατανάλωση;

Πώς χρησιμοποιούμε τον πηλό σε παιδιά Α τάξης Δημοτικού;

Έκαναν την τάξη άνω κάτω με τις μπογιές …! Υπάρχει κάποιος τρόπος που μπορώ σταδιακά να καλλιεργήσω τις δεξιότητες χρήσης του συγκεκριμένου υλικού;

Πώς να κινητοποιήσω τα παιδιά και τους γονείς να δείξουν ενδιαφέρον για τα εικαστικά;

Σε αυτό το χώρο μπορούμε να σχολιάζουμε  παραδείγματα δραστηριοτήτων οι οποίες πέτυχαν, περιγράφοντας εμπειρίες και να  καταγράφουμε  άλλες οι οποίες απέτυχαν καθώς και να συζητούμε τις σκέψεις  για  σχεδιασμο και ανάπτυξη  δραστηριοτήτων. Θα θέλαμε να συζητούμε τα κοινά μας προβλήματα και τρόπους όπου τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί θα μπορούσαν να βελτιώσουν την καθημερινότητα τους,  προβληματισμούς που αφορούν την οργάνωση του μαθήματος, τη διαχείριση της συμπεριφοράς των παιδιών, την επικοινωνία μας με άλλους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τις προσπάθειες μας ( αποτυχίες και επιτυχίες) .

Τέλος, η προσπάθεια αυτή επιδιώκει να δημιουργήσει μια κοινότητα εκπαιδευτικών  οι οποίοι θα αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα τους και θα θελήσουν να  βελτιώσουν την επαγγελματική τους ζωή. Υπογραμμίζεται πως είναι ανάγκη να δημιουργήσουμε συνθήκες αλληλεπίδρασης και διαλόγου για να προωθήσουμε οτιδήποτε σχετίζεται με την αειφόρο ανάπτυξη και εικαστική αγωγή ( sustainable art education).

Μπορεί να ακούγεται ότι είναι ένας χώρος όπου ο εκπαιδευτικός που διδάσκει τα εικαστικά ή εμπλέκει τα παιδιά σε εικαστικές δραστηριότητες  θα μπορεί να πει τον πόνο του, αλλά χρείαζεται και αυτό!

Καλή αντάμωση!

 

Advertisements